Strony związane z hasłem 'styczniki':

« poprzednia strona · 2
  • Reduktory kątowe »

    Reduktory kątowe

    Pomiar stroboskopowy z zastosowaniem obrotomierza odśrodkowego. Pomiar ten polega na użyciu małego silnika komutatorowego, możliwie z wałkiem o dwóch końcach. Na jednym końcu wałka przymocowuje się obrotomierz, na drugim zaś — krążek z rozcięciem tworzącym szczelinę 3... 4 mm. Regulując prędkość obrotową silnika można osiągnąć taki stan, że wałek maszyny widziany poprzez przecięcie obracającego się krążka będzie robił wrażenie nieruchomego. Odczytując wskazania obrotomierza w każdej chwili otrzymujemy prędkość obrotową badanego wałka. Sposób ten jakkolwiek dość prosty nie daje zadowalających wyników ze względu na wahania prędkości obrotowej silnika komutatorowego, które utrudniają odczyt wskazań obrotomierza jednocześnie z usta-leniem się punktu nieruchomego na wałku badanego silnika.

    Data dodania: 07 11 2014 · szczegóły wpisu »
  • Reduktory ślimakowe »

    Reduktory ślimakowe

    Hamownica maszynowa prądu stałego w porównaniu z hamownieą indukcyjną i hamulcem Pronyego jest najdroższa, lecz jednocześnie ma najwięcej zalet, a mianowicie:
    a) obciążenie silnika regulowane jest elektrycznie i nie zależy od zmian współczynnika tarcia, jak w hamulcu Pronyego, lub strat tarcia o powietrze, jak w hamownicy indukcyjnej;
    b) moc hamowania nie zmienia się w ciepło bezpośrednio w hamulcu, lecz przetwarza się najpierw w energię elektryczną, która z kolei jest wydzielana w opornikach umieszczonych w dowolnym miejscu poza hamownią.

    Data dodania: 07 11 2014 · szczegóły wpisu »
  • Softstarty »

    Softstarty

    Próbę nagrzewania wykonuje się przy bezpośrednim znamionowym obciążeniu silnika i w temperaturze otoczenia nie przekraczającej +35 °C. Według normy rozróżniamy dwa rodzaje pracy silników małych: a) ciągłą; b) dorywczą.
    W przypadku pracy ciągłej próbę rozpoczyna się przy dowolnym stanie nagrzania silnika, kończy się ją zaś po osiągnięciu przez silnik praktycznie ustalonej temperatury.
    Przy pracy dorywczej próbę nagrzewania rozpoczyna się dla silnika, praktycznie biorąc, zimnego, tan. takiego, którego temperatura uzwojeń jest równa temperaturze otoczenia, kończy się zaś — po upływie czasu podanego na tabliczce znamionowej. Czas pracy dorywczej małych silników jest krótki ze względu na niewielkie wartości stałej czasu nagrzewania. Według projektu nowej normy czas ten wynosi 3, 6 i 12 minut.

    Data dodania: 07 11 2014 · szczegóły wpisu »
« poprzednia strona · 2