Strony związane z hasłem 'sterowniki':
-
Serwis falowników »
Ponieważ w silniku połączenia czołowe uzwojeń najbardziej się nagrzewają, należy zatem je tak zaprojektować, żeby miały dużą powierzchnię dostępną dla powietrza chłodzącego. W tym celu bardzo zalecane jest w silnikach indukcyjnych wykorzystywanie odstępów między cewkami w tej części połączeń czołowych, które wychodzą ze żłobków, zwłaszcza dla uzwojeń dwuwarstwowych, gdzie — praktycznie biorąc — dalsza część głowic tworzy masę zupełnie nieprzepuszczającą powietrza.
Data dodania: 07 11 2014 · szczegóły wpisu »
W silnikach z wentylacją tłoczącą sposób odbierania ciepła z przepływającego powietrza jest podobny jak w przypadku poprzednim; różnica polega przede wszystkim na odmiennym ukształtowaniu otoczenia wentylatora. Wentylator zwykle zasysa powietrze otworami umieszczonymi z boku tarczy, następnie tłoczy je kanałami wzdłuż silnika omywając połączenia czołowe i wyrzuca na zewnątrz otworami w tarczy łożyskowej. -
Serwis falowników »
W łożyskach smarowanych olejem stosuje się najczęściej następujące uszczelnienia:
Data dodania: 07 11 2014 · szczegóły wpisu »
Uszczelnienie odrzutnikowe — polegające na działaniu siły odśrodkowej, która nie pozwala na wyciekanie oleju z oprawy. Składa się ono z oddzielnych pierścieni o przekroju prostokątnym, kołowym lub trójkątnym, osadzonych na wale, lub z rowków odpowiednio wytoczonych na wale. Prędkości obwodowe wału ze względu na siłę odśrodkową powinny być większe niż 6 m/s. Uszczelnienie odrzutnikowe nie chroni łożyska przed dostępem zanieczyszczeń i wilgoci. -
Falowniki sklep »
Uszczelnienie łożysk przed dostępem ciał obcych (kurzu, wilgoci itp. ) jest znacznie łatwiejsze przy użyciu smarów stałych, dobrze przylegających do opraw i wału. Najlepiej do łożysk silników nadaje się smar oznaczony symbolem, produkowany na mydłach sodowo-potasowych i odznaczający się dobrymi właściwościami ochronnymi przed korozją nawet przy długich przerwach w pracy. Ma on następujące cechy: temperaturę kropienia nie przekraczającą 120 °C, temperaturę pracy od —30 do +70 °C, najwyższą dopuszczalną krótkotrwałą temperaturę pracy 90 °C. Do wyższych temperatur roboczych stosuje się smar ŁT3 produkowany na mydłach sodowych, którego temperatura robocza wynosi od 70 do 130 °C, który jednak w temperaturach niższych ma konsystencję zbyt twardą.
Data dodania: 07 11 2014 · szczegóły wpisu » -
Sklep falowniki Lenze »
Teoretycznie biorąc silniki mogą być projektowane na dowolne prędkości obrotowe, w praktyce jednak rzadko spotyka się silniki mocy ułamkowej pracujące z prędkością mniejszą niż 1000... 2000 obr/min lub większą niż 20 000 obr/min. Większość silników indukcyjnych wykonywana jest o dwóch i czterech biegunach, a silników komutatorowych — o prędkościach obrotowych 5000... 12000 obr/min.
Data dodania: 07 11 2014 · szczegóły wpisu »
Wiele urządzeń, zwłaszcza napędzanych silnikami komutatorowymi, wymaga małych prędkości obrotowych, tak że konieczne jest stosowanie przekładni zmniejszających je. Najczęściej są stosowane przekładnie pasowe albo zębate. Przekładnie paso-we zajmują dużo miejsca, ponadto zakres ich jest mały i wynosi zwykle nie więcej niż 7:1.
W urządzeniach gospodarstwa domowego, takich jak lodówki sprężarkowe, pewne typy pralek itp., silnik napędza maszynę roboczą za pośrednictwem pasa, zwykle klinowego. -
Przemienniki częstotliwości »
Obrotomierz liczący obroty może służyć tylko do pomiarów prędkości obrotowych ustalonych, ponieważ mierzy się nim średnią prędkość dla pewnego przedziału czasu. Pomiary dokonywane tym obrotomierzem odznaczają się dużą dokładnością (± 1%). Teoretycznie nie- ma żadnych ograniczeń co do górnej granicy pomiaru, ponieważ przekładnia między wałkiem napędowym a wskazówką jest niezmienna. Głównym źródłem powstawania strat w obrotomierzu jest tarcie przekładni kół zębatych oraz czopów w łożyskach. Straty te zostają zwiększone wskutek siły osiowej niezbędnej dla zapewnienia dobrego sprzężenia gumowego stożka z badanym wałkiem.
Data dodania: 07 11 2014 · szczegóły wpisu »