Deprecated: Function eregi() is deprecated in /home/komako/domains/fajowy-katalog.pl/public_html/templates/KSW2 zielony/tag.php on line 1

Deprecated: Function eregi() is deprecated in /home/komako/domains/fajowy-katalog.pl/public_html/templates/KSW2 zielony/header.php on line 1
Strony związane z hasłem: regulacja napedow - strona 1 - fajowy-katalog.pl
Deprecated: Function eregi() is deprecated in /home/komako/domains/fajowy-katalog.pl/public_html/templates/KSW2 zielony/header.php on line 17

Strony związane z hasłem 'regulacja napedow':

  • Falowniki »

    Falowniki

    Nie uwzględniając więc przypadku zwarcia trójfazowego, należy rozpatrzyć, jak się będzie kształtowało napięcie przewodowe po stronie wtórnej transformatora, skąd zasilany jest blok prostownikowy, jeżeli założy się kolejno zwarcie dwufazowe i jednofazowe powstałe na początku uzwojenia 110 kV. Znając te napięcia można stwierdzić, czy blok zastosowany jako źródło napięcia pomocniczego na stacji uproszczonej będzie w stanie dostarczyć wartość napięcia stałego potrzebnego do zasilenia obwodów wtórnych. Rozpatrzymy transformator dwuuzwojeniowy np. 110/15 kV o grupie połączeń Ydll, najczęściej stosowany w praktyce. Przyjmiemy, że transformator nie ma uziemionego punktu zerowego, co jest przypadkiem najczęstszym w stacjach uproszczonych. Uziemienie punktu zerowego transformatora nie powoduje zresztą większych zmian w zależnościach, które wyprowadzimy poniżej,

    Data dodania: 06 11 2014 · szczegóły wpisu »
  • Falowniki Danfoss »

    Falowniki Danfoss

    Charakterystyczne wyniki otrzymano w Zakładzie Konstrukcji Maszyn Elektrycznych Instytutu Elektrotechniki podczas badań wpływu rodzaju izolacji na stratność rdzeni blachowanych stojana i wirnika w silniku komutatorowym.
    Jak widać z przebiegu wykresu, izolacja blach w tym przypadku nie jest potrzebna, ponieważ dla indukcji spotykanych w silnikach komutatorowych nie ma istotnej różnicy w stratach dla blach izolowanych lub nie izolowanych. Rozpatrując sposoby izolowania blach w mniejsze właściwości, ponieważ blacha przesuwa, się w wykrojniku od jednej operacji do drugiej. Podczas przesuwania mogą wystąpić każdorazowo pewne błędy w położeniu blachy.

    Data dodania: 07 11 2014 · szczegóły wpisu »
  • Falowniki Vacon »

    Falowniki Vacon

    Silniki budowy okapturzonej i otwartej z punktu widzenia przewietrzania mogą być rozpatrywane łącznie, ponieważ mają one bardzo podobne warunki oddawania ciepła. Silniki budowy otwartej ze względu na mniejszą pewność ruchu stosuje się obecnie rzadko. Większość silników ułamkowych ma budowę okapturzoną, z przewietrzaniem własnym — ssącym lub tłoczącym.
    W silniku z wentylacją ssącą powietrze zasysane przez dolne otwory w lewej tarczy łożyskowej przepływa — zależnie od typu silnika — albo specjalnymi kanałami w kadłubie (silniki indukcyjne), albo między cewkami wzbudzającymi (silniki komutatorowe). W silnikach nie zamkniętych ze względu na małe rozmiary rdzenia wirnika nie stosuje się kanałów wentylacyjnych.

    Data dodania: 07 11 2014 · szczegóły wpisu »
  • Falowniki Hitachi »

    Falowniki Hitachi

    Na obudowy silników indukcyjnych o mocy rzędu kilkuset watów stosuje się żeliwo lub odlewy ze stopów aluminiowych lub znalu. Żeliwo jest materiałem kilkakrotnie tańszym od metali nieżelaznych. Odlewy żeliwne są jednak bardziej pracochłonne w porównaniu z odlewami we wlewnicy, a zwłaszcza pod ciśnieniem, które mogą być wykonywane jedynie z metali nieżelaznych. Ponadto dokładność wykonania odlewów ciśnieniowych jest znacznie większa od piaskowych i z tego względu odlewy z metali nieżelaznych wymagają bardzo małej obróbki wiórowej. Z drugiej strony wlewnice, a zwłaszcza formy do odlewów ciśnieniowych są bardzo kosztowne i opłacają się dopiero przy produkcji masowej lub dużych serii. Do takiej produkcji szczególnie dobrze nadają się stopy znalu, które — praktycznie biorąc — nie mają zmian wymiarowych po odlaniu.

    Data dodania: 07 11 2014 · szczegóły wpisu »
  • Falowniki Siemens »

    Falowniki Siemens

    Od dokładności wykonania tarczy łożyskowej zależy przede wszystkim równomierność szczeliny powietrznej na obwodzie silnika. Szczególnie ważna jest centryczność średnic. Osadzenie tarczy łożyskowej w zatoczeniu kadłuba nazywamy zamkiem. W silniku bez kadłuba tarcza mocowana jest wprost na pakiecie blach. Sposób ten jest dość powszechnie stosowany zwłaszcza w mniejszych silnikach komutatorowych, tzw. silnikach do wbudowania. Rozwiązanie to jakkolwiek bardzo proste i najtańsze ma tę wadę, że płaszczyzny blachowanego rdzenia stojana nie zawsze są do siebie równoległe, co może spowodować wzajemne przesunięcie tarcz, a w rezultacie zakleszczenie się łożysk, wzrost oporów tarcia i powstanie nierównomiernej szczeliny. Niektóre fabryki starają się pozbyć tej wady przez stosowanie specjalnych nadlewów w pakiecie blach stojana.

    Data dodania: 07 11 2014 · szczegóły wpisu »
  • Falowniki LG »

    Falowniki LG

    W silnikach mocy ułamkowej stosuje się łożyska toczne lub ślizgowe. Łożyska ślizgowe pracują ciszej od łożysk tocznych i są tańsze, zwłaszcza wykonane z materiału porowatego. Łożyska toczne zaś są bardziej zwarte, zajmują mniej miejsca oraz pracują dłużej bez dozoru. Stosuje się je przede wszystkim w silnikach pracujących w ciężkich i odpowiedzialnych warunkach (głównie w urządzeniach przemysłowych), gdzie hałasy nie mają większego znaczenia, a także w silnikach o dużej prędkości obrotowej, np. do odkurzaczy.

    Data dodania: 07 11 2014 · szczegóły wpisu »
  • Falowniki Omron »

    Falowniki Omron

    W silnikach szybkoobrotowych dla uniknięcia drgań i hałasów stosuje się często sprężyny dociskające pierścień łożyska zewnętrzny lub wewnętrzny. Poza tym ustalenie wirnika w kierunku wzdłużnym może być tylko jednym łożyskiem, natomiast drugie łożysko może przesuwać się w piaście tarczy łożyskowej. Sposób ten jest często stosowany w większych silnikach mocy ułamkowej, zwłaszcza indukcyjnych.
    Przy projektowaniu łożyskowania należy pamiętać o prawidłowym wyborze poprzecznego luzu łożyska, który jest jednym z wewnętrznych wymiarów łożyska. Wielkość luzu w mikronach określa się jako średnią arytmetyczną z trzech pomiarów dokonanych na łożysku przy jego obrocie o 120° po każdym pomiarze.

    Data dodania: 07 11 2014 · szczegóły wpisu »
  • Falowniki Lenze »

    Falowniki Lenze

    Komutatory mają dużą wytrzymałość na rozrywanie, stosować więc je można szczególnie do silników o dużych prędkościach obrotowych. W razie uszkodzenia lub zwarcia poszczególnych działek komutatory te można naprawiać, w przeciwieństwie do komutatorów prasowanych.
    Najważniejszym elementem komutatora jest wycinek miedziany, którego kształt i wymiary zależą od wymagań konstrukcyjnych oraz od technologii wykonania komutatora. Tak zwany jaskółczy ogon wycinka komutatora może być wykonywany w różny sposób. Zwykle w większych komutatorach płaszczyzny jaskółczych ogonów są toczone. Toczenie odbywa się po złożeniu wycinków miedzianych i przekładek izolacyjnych oraz wciśnięciu ich w specjalny pierścień. Przy obróbce toczeniem należy zwrócić szczególną uwagę na drobne wiórki (igiełki), które mogą być wgniecione do izolacji mikanitowej i spowodować zwarcia między wycinkowe.

    Data dodania: 07 11 2014 · szczegóły wpisu »
  • Falowniki Lenze »

    Falowniki Lenze

    W silnikach komutatorowych są stosowane na ogół dwa typy trzymadeł szczotkowych: typ rurkowy, stosowany bardzo często ze względu na prostą budowę oraz typ mostkowy, stosowany znacznie rzadziej, zwykle w przypadkach wymagających przesuwania szczotek na komutatorze.
    Przekrój linki i średnica żyłek miedzianych, z których jest linka spleciona, zależą od maksymalnego dozwolonego prądu przechodzącego przez szczotkę.
    Obsada szczotkowa, zwłaszcza jej część wewnętrzna, w której porusza się szczotka, powinna być wykonana z dużą dokładnością, gdyż nawet najmniejsze przekroczenie dopuszczalnego luzu szczotki zwiększa hałaśliwość pracy silnika. Należy zatem dążyć do tego, ażeby luz między oprawą a szczotką nie był większy niż 0, 1 mm, zwłaszcza w silnikach o dużych prędkościach obrotowych.

    Data dodania: 07 11 2014 · szczegóły wpisu »
  • Falowniki LG »

    Falowniki LG

    W maszynach elektrycznych mogą powstawać zakłócenia zarówno wielkiej, jak i małej częstotliwości. Przyczyną powstawania zakłóceń wielkiej częstotliwości jest iskrzenie między szczotką a komutatorem, które przede wszystkim spowodowane jest: wadliwą konstrukcją, wadliwym wykonaniem lub złą konserwacją.
    Iskrzenie spowodowane wadliwym wykonaniem lub złą konserwacją ma charakter zmienny, może więc być szczególnie niebezpieczne i powodować trudności w doborze filtru.
    Przyczyną powstawania zakłóceń małej częstotliwości jest komutator. W przypadku silników komutatorowych prądu zmiennego otrzymujemy w podstawowej fali 50 Hz również składową zmienną o częstotliwości odpowiadającej liczbie wycinków komutatora oraz jego prędkości obrotowej.

    Data dodania: 07 11 2014 · szczegóły wpisu »
  • Motoreduktory »

    Motoreduktory

    Najodpowiedniejsze pojemności kondensatorów i indukcyjności dławików można ustalić jedynie przy pomocy prób. Ze względu na niebezpieczeństwo porażenia układy przeciwzakłóceniowe dołączone do sieci prądu zmiennego powinny łączyć się z kadłubem silnika jedynie za pośrednictwem tzw. kondensatorów ochronnych.
    Dla zapewnienia największej skuteczności układów przeciwzakłóceniowych należy je umieszczać jak najbliżej silnika, a nawet w miarę możliwości wbudować do wnętrza. W szczególności przewody łączące kondensatory ze szczotkami maszyn elektrycznych powinny być jak najkrótsze, nie przekraczające 30 Ohm.

    Data dodania: 07 11 2014 · szczegóły wpisu »
  • Napędy prądu stałego »

    Napędy prądu stałego

    Sposób doprowadzenia prądu do uzwojenia zależy od wielkości silnika oraz od jego przeznaczenia. Silniki małe pracujące nierozłącznie z urządzeniem bardzo często mają doprowadzenie prądu, np. z wyłącznika wprost do uzwojenia silnika, z pominięciem tabliczki zaciskowej. Sposób taki spotyka się również i w większych silnikach, nie powinien on być jednak zalecany, ponieważ nie jest dogodny dla większości użytkowników.
    W małych silnikach komutatorowych stosuje się tabliczki zaciskowe typu kostkowego, zajmujące bardzo mało miejsca. Kostki takie mogą być umieszczone w łapach silnika. Wszystkie sworznie i nakrętki, przez które przepływa prąd należy wykonywać z mosiądzu lub miedzi. Stosowanie innych zastępczych materiałów przy tak małych wymiarach jest niewskazane. Kabelki doprowadzające prąd do uzwojenia powinny mieć na końcach wlutowane końcówki, ażeby zapewnić dobry styk z nakrętką i sworzniem.

    Data dodania: 07 11 2014 · szczegóły wpisu »
  • Falowniki »

    Falowniki

    Do niedawna kondensatory elektrolityczne były tylko prądu stałego. Składały się one wówczas z dwóch okładzin: dodatniej i ujemnej, wykonanych z folii aluminiowej. Między okładzinami znajduje się taśma papieru higroskopijnego nasycona elektrolitem. Na po papier higroskopijny nasycony elektrolitem wierzchni folii okładziny dodatniej wytwarzana jest bardzo cienka warstewka tlenku, dzięki której znacznie wzrasta pojemność kondensatora. Warstewka ta ma właściwości dielektryczne jednokierunkowe i dlatego kondensatory tego typu nadawać się mogą tylko do prądu stałego.

    Data dodania: 07 11 2014 · szczegóły wpisu »
  • Przekładnie »

    Przekładnie

    Stoisko pomiarowe do badania silników jednofazowych powinno być zaopatrzone w regulowane źródło napięcia zmiennego. W najprostszym przypadku regulacja odbywać się może za pomocą autotransformatora obrotowego, który powinien zapewniać regulację napięcia od zera do wartości nieco większej niż wartość najwyższego napięcia badanych silników. Moc autotransformatora powinna być dobrana tak, żeby umożliwić pobór w przybliżeniu dwukrotnej wartości prądu rozruchowego badanego silnika. Gdy wymagana jest zmienna częstotliwość źródła napięcia (przy próbach na zwiększenie prędkości obrotowej silnika indukcyjnego), wówczas konieczne jest zainstalowanie prądnicy synchronicznej napędzanej silnikiem o regulowanej prędkości obrotowej. W takich przypadkach zalecany zakres regulacji częstotliwości powinien zawierać się w granicach od 25 do 70 Hz.

    Data dodania: 07 11 2014 · szczegóły wpisu »
  • Reduktory kątowe »

    Reduktory kątowe

    Pomiar stroboskopowy z zastosowaniem obrotomierza odśrodkowego. Pomiar ten polega na użyciu małego silnika komutatorowego, możliwie z wałkiem o dwóch końcach. Na jednym końcu wałka przymocowuje się obrotomierz, na drugim zaś — krążek z rozcięciem tworzącym szczelinę 3... 4 mm. Regulując prędkość obrotową silnika można osiągnąć taki stan, że wałek maszyny widziany poprzez przecięcie obracającego się krążka będzie robił wrażenie nieruchomego. Odczytując wskazania obrotomierza w każdej chwili otrzymujemy prędkość obrotową badanego wałka. Sposób ten jakkolwiek dość prosty nie daje zadowalających wyników ze względu na wahania prędkości obrotowej silnika komutatorowego, które utrudniają odczyt wskazań obrotomierza jednocześnie z usta-leniem się punktu nieruchomego na wałku badanego silnika.

    Data dodania: 07 11 2014 · szczegóły wpisu »
  • Reduktory ślimakowe »

    Reduktory ślimakowe

    Hamownica maszynowa prądu stałego w porównaniu z hamownieą indukcyjną i hamulcem Pronyego jest najdroższa, lecz jednocześnie ma najwięcej zalet, a mianowicie:
    a) obciążenie silnika regulowane jest elektrycznie i nie zależy od zmian współczynnika tarcia, jak w hamulcu Pronyego, lub strat tarcia o powietrze, jak w hamownicy indukcyjnej;
    b) moc hamowania nie zmienia się w ciepło bezpośrednio w hamulcu, lecz przetwarza się najpierw w energię elektryczną, która z kolei jest wydzielana w opornikach umieszczonych w dowolnym miejscu poza hamownią.

    Data dodania: 07 11 2014 · szczegóły wpisu »
  • Softstarty »

    Softstarty

    Próbę nagrzewania wykonuje się przy bezpośrednim znamionowym obciążeniu silnika i w temperaturze otoczenia nie przekraczającej +35 °C. Według normy rozróżniamy dwa rodzaje pracy silników małych: a) ciągłą; b) dorywczą.
    W przypadku pracy ciągłej próbę rozpoczyna się przy dowolnym stanie nagrzania silnika, kończy się ją zaś po osiągnięciu przez silnik praktycznie ustalonej temperatury.
    Przy pracy dorywczej próbę nagrzewania rozpoczyna się dla silnika, praktycznie biorąc, zimnego, tan. takiego, którego temperatura uzwojeń jest równa temperaturze otoczenia, kończy się zaś — po upływie czasu podanego na tabliczce znamionowej. Czas pracy dorywczej małych silników jest krótki ze względu na niewielkie wartości stałej czasu nagrzewania. Według projektu nowej normy czas ten wynosi 3, 6 i 12 minut.

    Data dodania: 07 11 2014 · szczegóły wpisu »