Strony związane z hasłem 'Omron':

  • Falowniki »

    Falowniki

    Nie uwzględniając więc przypadku zwarcia trójfazowego, należy rozpatrzyć, jak się będzie kształtowało napięcie przewodowe po stronie wtórnej transformatora, skąd zasilany jest blok prostownikowy, jeżeli założy się kolejno zwarcie dwufazowe i jednofazowe powstałe na początku uzwojenia 110 kV. Znając te napięcia można stwierdzić, czy blok zastosowany jako źródło napięcia pomocniczego na stacji uproszczonej będzie w stanie dostarczyć wartość napięcia stałego potrzebnego do zasilenia obwodów wtórnych. Rozpatrzymy transformator dwuuzwojeniowy np. 110/15 kV o grupie połączeń Ydll, najczęściej stosowany w praktyce. Przyjmiemy, że transformator nie ma uziemionego punktu zerowego, co jest przypadkiem najczęstszym w stacjach uproszczonych. Uziemienie punktu zerowego transformatora nie powoduje zresztą większych zmian w zależnościach, które wyprowadzimy poniżej,

    Data dodania: 06 11 2014 · szczegóły wpisu »
  • Profesjonalny dobór falowników »

    Profesjonalny dobór falowników

    Falowniki dobór, wyszukiwarka, porównywarka falowników. Wybierz TANI falownik. Dobierz falownik wg parametrów technicznych, znajdż zamiennik falownika. Zasady prawidłowego projektowania układów pomocniczego napięcia przemiennego Podjęcie decyzji o zastosowaniu układu, dającego napięcie pomocnicze, którego źródłami będą przekładniki prądowe, napięciowe lub transformator potrzeb własnych, powinno być poprzedzone staranną analizą ekonomiczno-techniczną.

    Data dodania: 06 11 2014 · szczegóły wpisu »
  • Falowniki Danfoss »

    Falowniki Danfoss

    Charakterystyczne wyniki otrzymano w Zakładzie Konstrukcji Maszyn Elektrycznych Instytutu Elektrotechniki podczas badań wpływu rodzaju izolacji na stratność rdzeni blachowanych stojana i wirnika w silniku komutatorowym.
    Jak widać z przebiegu wykresu, izolacja blach w tym przypadku nie jest potrzebna, ponieważ dla indukcji spotykanych w silnikach komutatorowych nie ma istotnej różnicy w stratach dla blach izolowanych lub nie izolowanych. Rozpatrując sposoby izolowania blach w mniejsze właściwości, ponieważ blacha przesuwa, się w wykrojniku od jednej operacji do drugiej. Podczas przesuwania mogą wystąpić każdorazowo pewne błędy w położeniu blachy.

    Data dodania: 07 11 2014 · szczegóły wpisu »
  • Falowniki Vacon »

    Falowniki Vacon

    Silniki budowy okapturzonej i otwartej z punktu widzenia przewietrzania mogą być rozpatrywane łącznie, ponieważ mają one bardzo podobne warunki oddawania ciepła. Silniki budowy otwartej ze względu na mniejszą pewność ruchu stosuje się obecnie rzadko. Większość silników ułamkowych ma budowę okapturzoną, z przewietrzaniem własnym — ssącym lub tłoczącym.
    W silniku z wentylacją ssącą powietrze zasysane przez dolne otwory w lewej tarczy łożyskowej przepływa — zależnie od typu silnika — albo specjalnymi kanałami w kadłubie (silniki indukcyjne), albo między cewkami wzbudzającymi (silniki komutatorowe). W silnikach nie zamkniętych ze względu na małe rozmiary rdzenia wirnika nie stosuje się kanałów wentylacyjnych.

    Data dodania: 07 11 2014 · szczegóły wpisu »
  • Serwis falowników »

    Serwis falowników

    Ponieważ w silniku połączenia czołowe uzwojeń najbardziej się nagrzewają, należy zatem je tak zaprojektować, żeby miały dużą powierzchnię dostępną dla powietrza chłodzącego. W tym celu bardzo zalecane jest w silnikach indukcyjnych wykorzystywanie odstępów między cewkami w tej części połączeń czołowych, które wychodzą ze żłobków, zwłaszcza dla uzwojeń dwuwarstwowych, gdzie — praktycznie biorąc — dalsza część głowic tworzy masę zupełnie nieprzepuszczającą powietrza.
    W silnikach z wentylacją tłoczącą sposób odbierania ciepła z przepływającego powietrza jest podobny jak w przypadku poprzednim; różnica polega przede wszystkim na odmiennym ukształtowaniu otoczenia wentylatora. Wentylator zwykle zasysa powietrze otworami umieszczonymi z boku tarczy, następnie tłoczy je kanałami wzdłuż silnika omywając połączenia czołowe i wyrzuca na zewnątrz otworami w tarczy łożyskowej.

    Data dodania: 07 11 2014 · szczegóły wpisu »
  • Falowniki Hitachi »

    Falowniki Hitachi

    Na obudowy silników indukcyjnych o mocy rzędu kilkuset watów stosuje się żeliwo lub odlewy ze stopów aluminiowych lub znalu. Żeliwo jest materiałem kilkakrotnie tańszym od metali nieżelaznych. Odlewy żeliwne są jednak bardziej pracochłonne w porównaniu z odlewami we wlewnicy, a zwłaszcza pod ciśnieniem, które mogą być wykonywane jedynie z metali nieżelaznych. Ponadto dokładność wykonania odlewów ciśnieniowych jest znacznie większa od piaskowych i z tego względu odlewy z metali nieżelaznych wymagają bardzo małej obróbki wiórowej. Z drugiej strony wlewnice, a zwłaszcza formy do odlewów ciśnieniowych są bardzo kosztowne i opłacają się dopiero przy produkcji masowej lub dużych serii. Do takiej produkcji szczególnie dobrze nadają się stopy znalu, które — praktycznie biorąc — nie mają zmian wymiarowych po odlaniu.

    Data dodania: 07 11 2014 · szczegóły wpisu »
  • Falowniki Siemens »

    Falowniki Siemens

    Od dokładności wykonania tarczy łożyskowej zależy przede wszystkim równomierność szczeliny powietrznej na obwodzie silnika. Szczególnie ważna jest centryczność średnic. Osadzenie tarczy łożyskowej w zatoczeniu kadłuba nazywamy zamkiem. W silniku bez kadłuba tarcza mocowana jest wprost na pakiecie blach. Sposób ten jest dość powszechnie stosowany zwłaszcza w mniejszych silnikach komutatorowych, tzw. silnikach do wbudowania. Rozwiązanie to jakkolwiek bardzo proste i najtańsze ma tę wadę, że płaszczyzny blachowanego rdzenia stojana nie zawsze są do siebie równoległe, co może spowodować wzajemne przesunięcie tarcz, a w rezultacie zakleszczenie się łożysk, wzrost oporów tarcia i powstanie nierównomiernej szczeliny. Niektóre fabryki starają się pozbyć tej wady przez stosowanie specjalnych nadlewów w pakiecie blach stojana.

    Data dodania: 07 11 2014 · szczegóły wpisu »
  • Falowniki LG »

    Falowniki LG

    W silnikach mocy ułamkowej stosuje się łożyska toczne lub ślizgowe. Łożyska ślizgowe pracują ciszej od łożysk tocznych i są tańsze, zwłaszcza wykonane z materiału porowatego. Łożyska toczne zaś są bardziej zwarte, zajmują mniej miejsca oraz pracują dłużej bez dozoru. Stosuje się je przede wszystkim w silnikach pracujących w ciężkich i odpowiedzialnych warunkach (głównie w urządzeniach przemysłowych), gdzie hałasy nie mają większego znaczenia, a także w silnikach o dużej prędkości obrotowej, np. do odkurzaczy.

    Data dodania: 07 11 2014 · szczegóły wpisu »
  • Falowniki Omron »

    Falowniki Omron

    W silnikach szybkoobrotowych dla uniknięcia drgań i hałasów stosuje się często sprężyny dociskające pierścień łożyska zewnętrzny lub wewnętrzny. Poza tym ustalenie wirnika w kierunku wzdłużnym może być tylko jednym łożyskiem, natomiast drugie łożysko może przesuwać się w piaście tarczy łożyskowej. Sposób ten jest często stosowany w większych silnikach mocy ułamkowej, zwłaszcza indukcyjnych.
    Przy projektowaniu łożyskowania należy pamiętać o prawidłowym wyborze poprzecznego luzu łożyska, który jest jednym z wewnętrznych wymiarów łożyska. Wielkość luzu w mikronach określa się jako średnią arytmetyczną z trzech pomiarów dokonanych na łożysku przy jego obrocie o 120° po każdym pomiarze.

    Data dodania: 07 11 2014 · szczegóły wpisu »
  • Serwis falowników »

    Serwis falowników

    W łożyskach smarowanych olejem stosuje się najczęściej następujące uszczelnienia:
    Uszczelnienie odrzutnikowe — polegające na działaniu siły odśrodkowej, która nie pozwala na wyciekanie oleju z oprawy. Składa się ono z oddzielnych pierścieni o przekroju prostokątnym, kołowym lub trójkątnym, osadzonych na wale, lub z rowków odpowiednio wytoczonych na wale. Prędkości obwodowe wału ze względu na siłę odśrodkową powinny być większe niż 6 m/s. Uszczelnienie odrzutnikowe nie chroni łożyska przed dostępem zanieczyszczeń i wilgoci.

    Data dodania: 07 11 2014 · szczegóły wpisu »
  • Falowniki sklep »

    Falowniki sklep

    Uszczelnienie łożysk przed dostępem ciał obcych (kurzu, wilgoci itp. ) jest znacznie łatwiejsze przy użyciu smarów stałych, dobrze przylegających do opraw i wału. Najlepiej do łożysk silników nadaje się smar oznaczony symbolem, produkowany na mydłach sodowo-potasowych i odznaczający się dobrymi właściwościami ochronnymi przed korozją nawet przy długich przerwach w pracy. Ma on następujące cechy: temperaturę kropienia nie przekraczającą 120 °C, temperaturę pracy od —30 do +70 °C, najwyższą dopuszczalną krótkotrwałą temperaturę pracy 90 °C. Do wyższych temperatur roboczych stosuje się smar ŁT3 produkowany na mydłach sodowych, którego temperatura robocza wynosi od 70 do 130 °C, który jednak w temperaturach niższych ma konsystencję zbyt twardą.

    Data dodania: 07 11 2014 · szczegóły wpisu »
  • Falowniki Lenze »

    Falowniki Lenze

    Komutatory mają dużą wytrzymałość na rozrywanie, stosować więc je można szczególnie do silników o dużych prędkościach obrotowych. W razie uszkodzenia lub zwarcia poszczególnych działek komutatory te można naprawiać, w przeciwieństwie do komutatorów prasowanych.
    Najważniejszym elementem komutatora jest wycinek miedziany, którego kształt i wymiary zależą od wymagań konstrukcyjnych oraz od technologii wykonania komutatora. Tak zwany jaskółczy ogon wycinka komutatora może być wykonywany w różny sposób. Zwykle w większych komutatorach płaszczyzny jaskółczych ogonów są toczone. Toczenie odbywa się po złożeniu wycinków miedzianych i przekładek izolacyjnych oraz wciśnięciu ich w specjalny pierścień. Przy obróbce toczeniem należy zwrócić szczególną uwagę na drobne wiórki (igiełki), które mogą być wgniecione do izolacji mikanitowej i spowodować zwarcia między wycinkowe.

    Data dodania: 07 11 2014 · szczegóły wpisu »
  • Falowniki Lenze »

    Falowniki Lenze

    W silnikach komutatorowych są stosowane na ogół dwa typy trzymadeł szczotkowych: typ rurkowy, stosowany bardzo często ze względu na prostą budowę oraz typ mostkowy, stosowany znacznie rzadziej, zwykle w przypadkach wymagających przesuwania szczotek na komutatorze.
    Przekrój linki i średnica żyłek miedzianych, z których jest linka spleciona, zależą od maksymalnego dozwolonego prądu przechodzącego przez szczotkę.
    Obsada szczotkowa, zwłaszcza jej część wewnętrzna, w której porusza się szczotka, powinna być wykonana z dużą dokładnością, gdyż nawet najmniejsze przekroczenie dopuszczalnego luzu szczotki zwiększa hałaśliwość pracy silnika. Należy zatem dążyć do tego, ażeby luz między oprawą a szczotką nie był większy niż 0, 1 mm, zwłaszcza w silnikach o dużych prędkościach obrotowych.

    Data dodania: 07 11 2014 · szczegóły wpisu »
  • Falowniki LG »

    Falowniki LG

    W maszynach elektrycznych mogą powstawać zakłócenia zarówno wielkiej, jak i małej częstotliwości. Przyczyną powstawania zakłóceń wielkiej częstotliwości jest iskrzenie między szczotką a komutatorem, które przede wszystkim spowodowane jest: wadliwą konstrukcją, wadliwym wykonaniem lub złą konserwacją.
    Iskrzenie spowodowane wadliwym wykonaniem lub złą konserwacją ma charakter zmienny, może więc być szczególnie niebezpieczne i powodować trudności w doborze filtru.
    Przyczyną powstawania zakłóceń małej częstotliwości jest komutator. W przypadku silników komutatorowych prądu zmiennego otrzymujemy w podstawowej fali 50 Hz również składową zmienną o częstotliwości odpowiadającej liczbie wycinków komutatora oraz jego prędkości obrotowej.

    Data dodania: 07 11 2014 · szczegóły wpisu »
  • Motoreduktory »

    Motoreduktory

    Najodpowiedniejsze pojemności kondensatorów i indukcyjności dławików można ustalić jedynie przy pomocy prób. Ze względu na niebezpieczeństwo porażenia układy przeciwzakłóceniowe dołączone do sieci prądu zmiennego powinny łączyć się z kadłubem silnika jedynie za pośrednictwem tzw. kondensatorów ochronnych.
    Dla zapewnienia największej skuteczności układów przeciwzakłóceniowych należy je umieszczać jak najbliżej silnika, a nawet w miarę możliwości wbudować do wnętrza. W szczególności przewody łączące kondensatory ze szczotkami maszyn elektrycznych powinny być jak najkrótsze, nie przekraczające 30 Ohm.

    Data dodania: 07 11 2014 · szczegóły wpisu »
  • Sklep falowniki Lenze »

    Sklep falowniki Lenze

    Teoretycznie biorąc silniki mogą być projektowane na dowolne prędkości obrotowe, w praktyce jednak rzadko spotyka się silniki mocy ułamkowej pracujące z prędkością mniejszą niż 1000... 2000 obr/min lub większą niż 20 000 obr/min. Większość silników indukcyjnych wykonywana jest o dwóch i czterech biegunach, a silników komutatorowych — o prędkościach obrotowych 5000... 12000 obr/min.
    Wiele urządzeń, zwłaszcza napędzanych silnikami komutatorowymi, wymaga małych prędkości obrotowych, tak że konieczne jest stosowanie przekładni zmniejszających je. Najczęściej są stosowane przekładnie pasowe albo zębate. Przekładnie paso-we zajmują dużo miejsca, ponadto zakres ich jest mały i wynosi zwykle nie więcej niż 7:1.
    W urządzeniach gospodarstwa domowego, takich jak lodówki sprężarkowe, pewne typy pralek itp., silnik napędza maszynę roboczą za pośrednictwem pasa, zwykle klinowego.

    Data dodania: 07 11 2014 · szczegóły wpisu »
  • Napędy prądu stałego »

    Napędy prądu stałego

    Sposób doprowadzenia prądu do uzwojenia zależy od wielkości silnika oraz od jego przeznaczenia. Silniki małe pracujące nierozłącznie z urządzeniem bardzo często mają doprowadzenie prądu, np. z wyłącznika wprost do uzwojenia silnika, z pominięciem tabliczki zaciskowej. Sposób taki spotyka się również i w większych silnikach, nie powinien on być jednak zalecany, ponieważ nie jest dogodny dla większości użytkowników.
    W małych silnikach komutatorowych stosuje się tabliczki zaciskowe typu kostkowego, zajmujące bardzo mało miejsca. Kostki takie mogą być umieszczone w łapach silnika. Wszystkie sworznie i nakrętki, przez które przepływa prąd należy wykonywać z mosiądzu lub miedzi. Stosowanie innych zastępczych materiałów przy tak małych wymiarach jest niewskazane. Kabelki doprowadzające prąd do uzwojenia powinny mieć na końcach wlutowane końcówki, ażeby zapewnić dobry styk z nakrętką i sworzniem.

    Data dodania: 07 11 2014 · szczegóły wpisu »
  • Falowniki »

    Falowniki

    Do niedawna kondensatory elektrolityczne były tylko prądu stałego. Składały się one wówczas z dwóch okładzin: dodatniej i ujemnej, wykonanych z folii aluminiowej. Między okładzinami znajduje się taśma papieru higroskopijnego nasycona elektrolitem. Na po papier higroskopijny nasycony elektrolitem wierzchni folii okładziny dodatniej wytwarzana jest bardzo cienka warstewka tlenku, dzięki której znacznie wzrasta pojemność kondensatora. Warstewka ta ma właściwości dielektryczne jednokierunkowe i dlatego kondensatory tego typu nadawać się mogą tylko do prądu stałego.

    Data dodania: 07 11 2014 · szczegóły wpisu »
  • Przekładnie »

    Przekładnie

    Stoisko pomiarowe do badania silników jednofazowych powinno być zaopatrzone w regulowane źródło napięcia zmiennego. W najprostszym przypadku regulacja odbywać się może za pomocą autotransformatora obrotowego, który powinien zapewniać regulację napięcia od zera do wartości nieco większej niż wartość najwyższego napięcia badanych silników. Moc autotransformatora powinna być dobrana tak, żeby umożliwić pobór w przybliżeniu dwukrotnej wartości prądu rozruchowego badanego silnika. Gdy wymagana jest zmienna częstotliwość źródła napięcia (przy próbach na zwiększenie prędkości obrotowej silnika indukcyjnego), wówczas konieczne jest zainstalowanie prądnicy synchronicznej napędzanej silnikiem o regulowanej prędkości obrotowej. W takich przypadkach zalecany zakres regulacji częstotliwości powinien zawierać się w granicach od 25 do 70 Hz.

    Data dodania: 07 11 2014 · szczegóły wpisu »
  • Przemienniki częstotliwości »

    Przemienniki częstotliwości

    Obrotomierz liczący obroty może służyć tylko do pomiarów prędkości obrotowych ustalonych, ponieważ mierzy się nim średnią prędkość dla pewnego przedziału czasu. Pomiary dokonywane tym obrotomierzem odznaczają się dużą dokładnością (± 1%). Teoretycznie nie- ma żadnych ograniczeń co do górnej granicy pomiaru, ponieważ przekładnia między wałkiem napędowym a wskazówką jest niezmienna. Głównym źródłem powstawania strat w obrotomierzu jest tarcie przekładni kół zębatych oraz czopów w łożyskach. Straty te zostają zwiększone wskutek siły osiowej niezbędnej dla zapewnienia dobrego sprzężenia gumowego stożka z badanym wałkiem.

    Data dodania: 07 11 2014 · szczegóły wpisu »