Karuzela dla koni

Karuzela dla koni Nie wyważony wirnik silnika podczas biegu powoduje bardzo niepożądane i szkodliwe drgania wywołane siłami odśrodkowymi wirujących mas, których środki ciężkości nie leżą w osi obrotów wirnika. Przyczyną przesunięcia środka ciężkości wirnika z jego osi geometrycznej są wiertarka ręczna o prędkości n = 15000 obr/min przy niewyważeniu właściwym.
Założenie takie jest zgodne z prawem podobieństwa w mechanice.
W stosowanych obecnie wyważarkach najczęściej korzysta się z metody pomiarowej: stroboskopowej, oscyloskopowej lub watomierzowej. Szczególnie metoda watomierzowa ze względu na prostotę układu i łatwość pomiaru znajduje coraz większe zastosowanie. Inne metody wymagają dodatkowo układów filtrujących do toru sygnału niewyważenia oraz układów elektrycznych w celu wskazania miejsca niewyważenia.

Szczegóły strony www.karuzela.ppp.pl:

Podlinkuj stronę www.karuzela.ppp.pl:

Karuzela dla koni

Odwiedziny robotów:

Odwiedziny yahoo 1 Odwiedziny googlebot 3

Zobacz podobne wpisy w tej kategorii:

  • Falowniki Omron »

    Falowniki Omron

    W silnikach szybkoobrotowych dla uniknięcia drgań i hałasów stosuje się często sprężyny dociskające pierścień łożyska zewnętrzny lub wewnętrzny. Poza tym ustalenie wirnika w kierunku wzdłużnym może być tylko jednym łożyskiem, natomiast drugie łożysko może przesuwać się w piaście tarczy łożyskowej. Sposób ten jest często stosowany w większych silnikach mocy ułamkowej, zwłaszcza indukcyjnych.
    Przy projektowaniu łożyskowania należy pamiętać o prawidłowym wyborze poprzecznego luzu łożyska, który jest jednym z wewnętrznych wymiarów łożyska. Wielkość luzu w mikronach określa się jako średnią arytmetyczną z trzech pomiarów dokonanych na łożysku przy jego obrocie o 120° po każdym pomiarze.

    Data dodania: 07 11 2014 · szczegóły wpisu »
  • Motoreduktory »

    Motoreduktory

    Najodpowiedniejsze pojemności kondensatorów i indukcyjności dławików można ustalić jedynie przy pomocy prób. Ze względu na niebezpieczeństwo porażenia układy przeciwzakłóceniowe dołączone do sieci prądu zmiennego powinny łączyć się z kadłubem silnika jedynie za pośrednictwem tzw. kondensatorów ochronnych.
    Dla zapewnienia największej skuteczności układów przeciwzakłóceniowych należy je umieszczać jak najbliżej silnika, a nawet w miarę możliwości wbudować do wnętrza. W szczególności przewody łączące kondensatory ze szczotkami maszyn elektrycznych powinny być jak najkrótsze, nie przekraczające 30 Ohm.

    Data dodania: 07 11 2014 · szczegóły wpisu »
  • Przekładnie »

    Przekładnie

    Stoisko pomiarowe do badania silników jednofazowych powinno być zaopatrzone w regulowane źródło napięcia zmiennego. W najprostszym przypadku regulacja odbywać się może za pomocą autotransformatora obrotowego, który powinien zapewniać regulację napięcia od zera do wartości nieco większej niż wartość najwyższego napięcia badanych silników. Moc autotransformatora powinna być dobrana tak, żeby umożliwić pobór w przybliżeniu dwukrotnej wartości prądu rozruchowego badanego silnika. Gdy wymagana jest zmienna częstotliwość źródła napięcia (przy próbach na zwiększenie prędkości obrotowej silnika indukcyjnego), wówczas konieczne jest zainstalowanie prądnicy synchronicznej napędzanej silnikiem o regulowanej prędkości obrotowej. W takich przypadkach zalecany zakres regulacji częstotliwości powinien zawierać się w granicach od 25 do 70 Hz.

    Data dodania: 07 11 2014 · szczegóły wpisu »