Karuzela dla koni

Karuzela dla koni Nie wyważony wirnik silnika podczas biegu powoduje bardzo niepożądane i szkodliwe drgania wywołane siłami odśrodkowymi wirujących mas, których środki ciężkości nie leżą w osi obrotów wirnika. Przyczyną przesunięcia środka ciężkości wirnika z jego osi geometrycznej są wiertarka ręczna o prędkości n = 15000 obr/min przy niewyważeniu właściwym.
Założenie takie jest zgodne z prawem podobieństwa w mechanice.
W stosowanych obecnie wyważarkach najczęściej korzysta się z metody pomiarowej: stroboskopowej, oscyloskopowej lub watomierzowej. Szczególnie metoda watomierzowa ze względu na prostotę układu i łatwość pomiaru znajduje coraz większe zastosowanie. Inne metody wymagają dodatkowo układów filtrujących do toru sygnału niewyważenia oraz układów elektrycznych w celu wskazania miejsca niewyważenia.

Szczegóły strony www.karuzela.ppp.pl:

Podlinkuj stronę www.karuzela.ppp.pl:

Karuzela dla koni

Odwiedziny robotów:

Odwiedziny yahoo 1 Odwiedziny googlebot 2

Zobacz podobne wpisy w tej kategorii:

  • Serwis falowników »

    Serwis falowników

    Ponieważ w silniku połączenia czołowe uzwojeń najbardziej się nagrzewają, należy zatem je tak zaprojektować, żeby miały dużą powierzchnię dostępną dla powietrza chłodzącego. W tym celu bardzo zalecane jest w silnikach indukcyjnych wykorzystywanie odstępów między cewkami w tej części połączeń czołowych, które wychodzą ze żłobków, zwłaszcza dla uzwojeń dwuwarstwowych, gdzie — praktycznie biorąc — dalsza część głowic tworzy masę zupełnie nieprzepuszczającą powietrza.
    W silnikach z wentylacją tłoczącą sposób odbierania ciepła z przepływającego powietrza jest podobny jak w przypadku poprzednim; różnica polega przede wszystkim na odmiennym ukształtowaniu otoczenia wentylatora. Wentylator zwykle zasysa powietrze otworami umieszczonymi z boku tarczy, następnie tłoczy je kanałami wzdłuż silnika omywając połączenia czołowe i wyrzuca na zewnątrz otworami w tarczy łożyskowej.

    Data dodania: 07 11 2014 · szczegóły wpisu »
  • Falowniki LG »

    Falowniki LG

    W silnikach mocy ułamkowej stosuje się łożyska toczne lub ślizgowe. Łożyska ślizgowe pracują ciszej od łożysk tocznych i są tańsze, zwłaszcza wykonane z materiału porowatego. Łożyska toczne zaś są bardziej zwarte, zajmują mniej miejsca oraz pracują dłużej bez dozoru. Stosuje się je przede wszystkim w silnikach pracujących w ciężkich i odpowiedzialnych warunkach (głównie w urządzeniach przemysłowych), gdzie hałasy nie mają większego znaczenia, a także w silnikach o dużej prędkości obrotowej, np. do odkurzaczy.

    Data dodania: 07 11 2014 · szczegóły wpisu »
  • Falowniki sklep »

    Falowniki sklep

    Uszczelnienie łożysk przed dostępem ciał obcych (kurzu, wilgoci itp. ) jest znacznie łatwiejsze przy użyciu smarów stałych, dobrze przylegających do opraw i wału. Najlepiej do łożysk silników nadaje się smar oznaczony symbolem, produkowany na mydłach sodowo-potasowych i odznaczający się dobrymi właściwościami ochronnymi przed korozją nawet przy długich przerwach w pracy. Ma on następujące cechy: temperaturę kropienia nie przekraczającą 120 °C, temperaturę pracy od —30 do +70 °C, najwyższą dopuszczalną krótkotrwałą temperaturę pracy 90 °C. Do wyższych temperatur roboczych stosuje się smar ŁT3 produkowany na mydłach sodowych, którego temperatura robocza wynosi od 70 do 130 °C, który jednak w temperaturach niższych ma konsystencję zbyt twardą.

    Data dodania: 07 11 2014 · szczegóły wpisu »