Falowniki Vacon

Falowniki Vacon Silniki budowy okapturzonej i otwartej z punktu widzenia przewietrzania mogą być rozpatrywane łącznie, ponieważ mają one bardzo podobne warunki oddawania ciepła. Silniki budowy otwartej ze względu na mniejszą pewność ruchu stosuje się obecnie rzadko. Większość silników ułamkowych ma budowę okapturzoną, z przewietrzaniem własnym — ssącym lub tłoczącym.
W silniku z wentylacją ssącą powietrze zasysane przez dolne otwory w lewej tarczy łożyskowej przepływa — zależnie od typu silnika — albo specjalnymi kanałami w kadłubie (silniki indukcyjne), albo między cewkami wzbudzającymi (silniki komutatorowe). W silnikach nie zamkniętych ze względu na małe rozmiary rdzenia wirnika nie stosuje się kanałów wentylacyjnych.

Szczegóły strony www.falownik.com:

Podlinkuj stronę www.falownik.com:

Falowniki Vacon

Odwiedziny robotów:

Odwiedziny yahoo 3 Odwiedziny googlebot 9

Zobacz podobne wpisy w tej kategorii:

  • Motoreduktory »

    Motoreduktory

    Najodpowiedniejsze pojemności kondensatorów i indukcyjności dławików można ustalić jedynie przy pomocy prób. Ze względu na niebezpieczeństwo porażenia układy przeciwzakłóceniowe dołączone do sieci prądu zmiennego powinny łączyć się z kadłubem silnika jedynie za pośrednictwem tzw. kondensatorów ochronnych.
    Dla zapewnienia największej skuteczności układów przeciwzakłóceniowych należy je umieszczać jak najbliżej silnika, a nawet w miarę możliwości wbudować do wnętrza. W szczególności przewody łączące kondensatory ze szczotkami maszyn elektrycznych powinny być jak najkrótsze, nie przekraczające 30 Ohm.

    Data dodania: 07 11 2014 · szczegóły wpisu »
  • Reduktory kątowe »

    Reduktory kątowe

    Pomiar stroboskopowy z zastosowaniem obrotomierza odśrodkowego. Pomiar ten polega na użyciu małego silnika komutatorowego, możliwie z wałkiem o dwóch końcach. Na jednym końcu wałka przymocowuje się obrotomierz, na drugim zaś — krążek z rozcięciem tworzącym szczelinę 3... 4 mm. Regulując prędkość obrotową silnika można osiągnąć taki stan, że wałek maszyny widziany poprzez przecięcie obracającego się krążka będzie robił wrażenie nieruchomego. Odczytując wskazania obrotomierza w każdej chwili otrzymujemy prędkość obrotową badanego wałka. Sposób ten jakkolwiek dość prosty nie daje zadowalających wyników ze względu na wahania prędkości obrotowej silnika komutatorowego, które utrudniają odczyt wskazań obrotomierza jednocześnie z usta-leniem się punktu nieruchomego na wałku badanego silnika.

    Data dodania: 07 11 2014 · szczegóły wpisu »
  • Softstarty »

    Softstarty

    Próbę nagrzewania wykonuje się przy bezpośrednim znamionowym obciążeniu silnika i w temperaturze otoczenia nie przekraczającej +35 °C. Według normy rozróżniamy dwa rodzaje pracy silników małych: a) ciągłą; b) dorywczą.
    W przypadku pracy ciągłej próbę rozpoczyna się przy dowolnym stanie nagrzania silnika, kończy się ją zaś po osiągnięciu przez silnik praktycznie ustalonej temperatury.
    Przy pracy dorywczej próbę nagrzewania rozpoczyna się dla silnika, praktycznie biorąc, zimnego, tan. takiego, którego temperatura uzwojeń jest równa temperaturze otoczenia, kończy się zaś — po upływie czasu podanego na tabliczce znamionowej. Czas pracy dorywczej małych silników jest krótki ze względu na niewielkie wartości stałej czasu nagrzewania. Według projektu nowej normy czas ten wynosi 3, 6 i 12 minut.

    Data dodania: 07 11 2014 · szczegóły wpisu »