Falowniki Lenze

Falowniki Lenze W silnikach komutatorowych są stosowane na ogół dwa typy trzymadeł szczotkowych: typ rurkowy, stosowany bardzo często ze względu na prostą budowę oraz typ mostkowy, stosowany znacznie rzadziej, zwykle w przypadkach wymagających przesuwania szczotek na komutatorze.
Przekrój linki i średnica żyłek miedzianych, z których jest linka spleciona, zależą od maksymalnego dozwolonego prądu przechodzącego przez szczotkę.
Obsada szczotkowa, zwłaszcza jej część wewnętrzna, w której porusza się szczotka, powinna być wykonana z dużą dokładnością, gdyż nawet najmniejsze przekroczenie dopuszczalnego luzu szczotki zwiększa hałaśliwość pracy silnika. Należy zatem dążyć do tego, ażeby luz między oprawą a szczotką nie był większy niż 0, 1 mm, zwłaszcza w silnikach o dużych prędkościach obrotowych.

Szczegóły strony www.lenze.net.pl:

Podlinkuj stronę www.lenze.net.pl:

Falowniki Lenze

Odwiedziny robotów:

Odwiedziny yahoo 2 Odwiedziny googlebot 6

Zobacz podobne wpisy w tej kategorii:

  • Falowniki Hitachi »

    Falowniki Hitachi

    Na obudowy silników indukcyjnych o mocy rzędu kilkuset watów stosuje się żeliwo lub odlewy ze stopów aluminiowych lub znalu. Żeliwo jest materiałem kilkakrotnie tańszym od metali nieżelaznych. Odlewy żeliwne są jednak bardziej pracochłonne w porównaniu z odlewami we wlewnicy, a zwłaszcza pod ciśnieniem, które mogą być wykonywane jedynie z metali nieżelaznych. Ponadto dokładność wykonania odlewów ciśnieniowych jest znacznie większa od piaskowych i z tego względu odlewy z metali nieżelaznych wymagają bardzo małej obróbki wiórowej. Z drugiej strony wlewnice, a zwłaszcza formy do odlewów ciśnieniowych są bardzo kosztowne i opłacają się dopiero przy produkcji masowej lub dużych serii. Do takiej produkcji szczególnie dobrze nadają się stopy znalu, które — praktycznie biorąc — nie mają zmian wymiarowych po odlaniu.

    Data dodania: 07 11 2014 · szczegóły wpisu »
  • Falowniki LG »

    Falowniki LG

    W maszynach elektrycznych mogą powstawać zakłócenia zarówno wielkiej, jak i małej częstotliwości. Przyczyną powstawania zakłóceń wielkiej częstotliwości jest iskrzenie między szczotką a komutatorem, które przede wszystkim spowodowane jest: wadliwą konstrukcją, wadliwym wykonaniem lub złą konserwacją.
    Iskrzenie spowodowane wadliwym wykonaniem lub złą konserwacją ma charakter zmienny, może więc być szczególnie niebezpieczne i powodować trudności w doborze filtru.
    Przyczyną powstawania zakłóceń małej częstotliwości jest komutator. W przypadku silników komutatorowych prądu zmiennego otrzymujemy w podstawowej fali 50 Hz również składową zmienną o częstotliwości odpowiadającej liczbie wycinków komutatora oraz jego prędkości obrotowej.

    Data dodania: 07 11 2014 · szczegóły wpisu »
  • Motoreduktory »

    Motoreduktory

    Najodpowiedniejsze pojemności kondensatorów i indukcyjności dławików można ustalić jedynie przy pomocy prób. Ze względu na niebezpieczeństwo porażenia układy przeciwzakłóceniowe dołączone do sieci prądu zmiennego powinny łączyć się z kadłubem silnika jedynie za pośrednictwem tzw. kondensatorów ochronnych.
    Dla zapewnienia największej skuteczności układów przeciwzakłóceniowych należy je umieszczać jak najbliżej silnika, a nawet w miarę możliwości wbudować do wnętrza. W szczególności przewody łączące kondensatory ze szczotkami maszyn elektrycznych powinny być jak najkrótsze, nie przekraczające 30 Ohm.

    Data dodania: 07 11 2014 · szczegóły wpisu »