Falowniki Lenze

Falowniki Lenze Komutatory mają dużą wytrzymałość na rozrywanie, stosować więc je można szczególnie do silników o dużych prędkościach obrotowych. W razie uszkodzenia lub zwarcia poszczególnych działek komutatory te można naprawiać, w przeciwieństwie do komutatorów prasowanych.
Najważniejszym elementem komutatora jest wycinek miedziany, którego kształt i wymiary zależą od wymagań konstrukcyjnych oraz od technologii wykonania komutatora. Tak zwany jaskółczy ogon wycinka komutatora może być wykonywany w różny sposób. Zwykle w większych komutatorach płaszczyzny jaskółczych ogonów są toczone. Toczenie odbywa się po złożeniu wycinków miedzianych i przekładek izolacyjnych oraz wciśnięciu ich w specjalny pierścień. Przy obróbce toczeniem należy zwrócić szczególną uwagę na drobne wiórki (igiełki), które mogą być wgniecione do izolacji mikanitowej i spowodować zwarcia między wycinkowe.

Szczegóły strony www.lenze.falowniki.pl:

Podlinkuj stronę www.lenze.falowniki.pl:

Falowniki Lenze

Odwiedziny robotów:

Odwiedziny yahoo 5 Odwiedziny googlebot 4

Zobacz podobne wpisy w tej kategorii:

  • Falowniki Siemens »

    Falowniki Siemens

    Od dokładności wykonania tarczy łożyskowej zależy przede wszystkim równomierność szczeliny powietrznej na obwodzie silnika. Szczególnie ważna jest centryczność średnic. Osadzenie tarczy łożyskowej w zatoczeniu kadłuba nazywamy zamkiem. W silniku bez kadłuba tarcza mocowana jest wprost na pakiecie blach. Sposób ten jest dość powszechnie stosowany zwłaszcza w mniejszych silnikach komutatorowych, tzw. silnikach do wbudowania. Rozwiązanie to jakkolwiek bardzo proste i najtańsze ma tę wadę, że płaszczyzny blachowanego rdzenia stojana nie zawsze są do siebie równoległe, co może spowodować wzajemne przesunięcie tarcz, a w rezultacie zakleszczenie się łożysk, wzrost oporów tarcia i powstanie nierównomiernej szczeliny. Niektóre fabryki starają się pozbyć tej wady przez stosowanie specjalnych nadlewów w pakiecie blach stojana.

    Data dodania: 07 11 2014 · szczegóły wpisu »
  • Tabliczki znamionowe »

    Tabliczki znamionowe

    Wielkości charakteryzujące łożysko. Dla zapewnienia prawidłowej pracy łożysk tocznych konieczna jest przy ich doborze analiza warunków pracy i wymagań, które stawia się danemu silnikowi, a często nawet urządzeniu napędzającemu.
    Podstawowymi wielkościami charakteryzującymi zdolność łożyska do trwałego przenoszenia obciążeń przy określonej prędkości obrotowej jest nośność dynamiczna C oraz trwałość L. Trwałość łożyska jest to liczba milionów obrotów, które może wykonać łożysko do chwili ukazania się na powierzchniach tocznych pierwszych oznak zmęczenia.
    Nośność dynamiczna łożyska jest to obciążenie wyrażone w kilogramach, przy którym trwałość łożyska równa się jednemu milionowi obrotów.

    Data dodania: 07 11 2014 · szczegóły wpisu »
  • Opisy grawerowane »

    Opisy grawerowane

    W niektórych silnikach mocy ułamkowej, zwłaszcza w silnikach napędzających paskiem urządzenia gospodarstwa domowego, mogą występować zmienne siły osiowe działające na łożysko i będące przyczyną hałasów. Zapobiegać temu można przez stosowanie specjalnych stalowych przekładek, między którymi umieszcza się warstwę korka. Liczba stalowych przekładek powinna zapewniać optymalny luz osiowy wirnika w łożyskach (około 0, 25 mm), gdyż zbyt mały luz powoduje wzrost strat wskutek tarcia w silniku, natomiast za duży luz jest przyczyną hałaśliwej pracy silnika.

    Data dodania: 07 11 2014 · szczegóły wpisu »