Podkategoria: Firmy
-
Kominiarz Grzegorz Biernatek »
Poszukujesz kominiarza, który w odpowiedni sposób zajmie się Twoim kominem? Wyczyści go, a także wyda odpowiedni certyfikat odbioru? Skontaktuj się z naszym zakładem kominiarskim. Profesjonalnie i rzetelnie wykonujemy swoje obowiązki, dzięki czemu nie musisz obawiać się o to, że nastąpi niespodziewana awaria Twojego przewodu kominowego. Skontaktuj się z nami już dziś, a przekonasz się o naszej solidności.
Data dodania: 02 01 2014 · szczegóły wpisu » -
Falowniki Danfoss »
Charakterystyczne wyniki otrzymano w Zakładzie Konstrukcji Maszyn Elektrycznych Instytutu Elektrotechniki podczas badań wpływu rodzaju izolacji na stratność rdzeni blachowanych stojana i wirnika w silniku komutatorowym.
Data dodania: 07 11 2014 · szczegóły wpisu »
Jak widać z przebiegu wykresu, izolacja blach w tym przypadku nie jest potrzebna, ponieważ dla indukcji spotykanych w silnikach komutatorowych nie ma istotnej różnicy w stratach dla blach izolowanych lub nie izolowanych. Rozpatrując sposoby izolowania blach w mniejsze właściwości, ponieważ blacha przesuwa, się w wykrojniku od jednej operacji do drugiej. Podczas przesuwania mogą wystąpić każdorazowo pewne błędy w położeniu blachy. -
Falowniki Vacon »
Silniki budowy okapturzonej i otwartej z punktu widzenia przewietrzania mogą być rozpatrywane łącznie, ponieważ mają one bardzo podobne warunki oddawania ciepła. Silniki budowy otwartej ze względu na mniejszą pewność ruchu stosuje się obecnie rzadko. Większość silników ułamkowych ma budowę okapturzoną, z przewietrzaniem własnym — ssącym lub tłoczącym.
Data dodania: 07 11 2014 · szczegóły wpisu »
W silniku z wentylacją ssącą powietrze zasysane przez dolne otwory w lewej tarczy łożyskowej przepływa — zależnie od typu silnika — albo specjalnymi kanałami w kadłubie (silniki indukcyjne), albo między cewkami wzbudzającymi (silniki komutatorowe). W silnikach nie zamkniętych ze względu na małe rozmiary rdzenia wirnika nie stosuje się kanałów wentylacyjnych. -
Serwis falowników »
Ponieważ w silniku połączenia czołowe uzwojeń najbardziej się nagrzewają, należy zatem je tak zaprojektować, żeby miały dużą powierzchnię dostępną dla powietrza chłodzącego. W tym celu bardzo zalecane jest w silnikach indukcyjnych wykorzystywanie odstępów między cewkami w tej części połączeń czołowych, które wychodzą ze żłobków, zwłaszcza dla uzwojeń dwuwarstwowych, gdzie — praktycznie biorąc — dalsza część głowic tworzy masę zupełnie nieprzepuszczającą powietrza.
Data dodania: 07 11 2014 · szczegóły wpisu »
W silnikach z wentylacją tłoczącą sposób odbierania ciepła z przepływającego powietrza jest podobny jak w przypadku poprzednim; różnica polega przede wszystkim na odmiennym ukształtowaniu otoczenia wentylatora. Wentylator zwykle zasysa powietrze otworami umieszczonymi z boku tarczy, następnie tłoczy je kanałami wzdłuż silnika omywając połączenia czołowe i wyrzuca na zewnątrz otworami w tarczy łożyskowej. -
Falowniki Hitachi »
Na obudowy silników indukcyjnych o mocy rzędu kilkuset watów stosuje się żeliwo lub odlewy ze stopów aluminiowych lub znalu. Żeliwo jest materiałem kilkakrotnie tańszym od metali nieżelaznych. Odlewy żeliwne są jednak bardziej pracochłonne w porównaniu z odlewami we wlewnicy, a zwłaszcza pod ciśnieniem, które mogą być wykonywane jedynie z metali nieżelaznych. Ponadto dokładność wykonania odlewów ciśnieniowych jest znacznie większa od piaskowych i z tego względu odlewy z metali nieżelaznych wymagają bardzo małej obróbki wiórowej. Z drugiej strony wlewnice, a zwłaszcza formy do odlewów ciśnieniowych są bardzo kosztowne i opłacają się dopiero przy produkcji masowej lub dużych serii. Do takiej produkcji szczególnie dobrze nadają się stopy znalu, które — praktycznie biorąc — nie mają zmian wymiarowych po odlaniu.
Data dodania: 07 11 2014 · szczegóły wpisu » -
Falowniki Siemens »
Od dokładności wykonania tarczy łożyskowej zależy przede wszystkim równomierność szczeliny powietrznej na obwodzie silnika. Szczególnie ważna jest centryczność średnic. Osadzenie tarczy łożyskowej w zatoczeniu kadłuba nazywamy zamkiem. W silniku bez kadłuba tarcza mocowana jest wprost na pakiecie blach. Sposób ten jest dość powszechnie stosowany zwłaszcza w mniejszych silnikach komutatorowych, tzw. silnikach do wbudowania. Rozwiązanie to jakkolwiek bardzo proste i najtańsze ma tę wadę, że płaszczyzny blachowanego rdzenia stojana nie zawsze są do siebie równoległe, co może spowodować wzajemne przesunięcie tarcz, a w rezultacie zakleszczenie się łożysk, wzrost oporów tarcia i powstanie nierównomiernej szczeliny. Niektóre fabryki starają się pozbyć tej wady przez stosowanie specjalnych nadlewów w pakiecie blach stojana.
Data dodania: 07 11 2014 · szczegóły wpisu » -
Falowniki LG »
W silnikach mocy ułamkowej stosuje się łożyska toczne lub ślizgowe. Łożyska ślizgowe pracują ciszej od łożysk tocznych i są tańsze, zwłaszcza wykonane z materiału porowatego. Łożyska toczne zaś są bardziej zwarte, zajmują mniej miejsca oraz pracują dłużej bez dozoru. Stosuje się je przede wszystkim w silnikach pracujących w ciężkich i odpowiedzialnych warunkach (głównie w urządzeniach przemysłowych), gdzie hałasy nie mają większego znaczenia, a także w silnikach o dużej prędkości obrotowej, np. do odkurzaczy.
Data dodania: 07 11 2014 · szczegóły wpisu » -
Falowniki Omron »
W silnikach szybkoobrotowych dla uniknięcia drgań i hałasów stosuje się często sprężyny dociskające pierścień łożyska zewnętrzny lub wewnętrzny. Poza tym ustalenie wirnika w kierunku wzdłużnym może być tylko jednym łożyskiem, natomiast drugie łożysko może przesuwać się w piaście tarczy łożyskowej. Sposób ten jest często stosowany w większych silnikach mocy ułamkowej, zwłaszcza indukcyjnych.
Data dodania: 07 11 2014 · szczegóły wpisu »
Przy projektowaniu łożyskowania należy pamiętać o prawidłowym wyborze poprzecznego luzu łożyska, który jest jednym z wewnętrznych wymiarów łożyska. Wielkość luzu w mikronach określa się jako średnią arytmetyczną z trzech pomiarów dokonanych na łożysku przy jego obrocie o 120° po każdym pomiarze. -
Serwis falowników »
W łożyskach smarowanych olejem stosuje się najczęściej następujące uszczelnienia:
Data dodania: 07 11 2014 · szczegóły wpisu »
Uszczelnienie odrzutnikowe — polegające na działaniu siły odśrodkowej, która nie pozwala na wyciekanie oleju z oprawy. Składa się ono z oddzielnych pierścieni o przekroju prostokątnym, kołowym lub trójkątnym, osadzonych na wale, lub z rowków odpowiednio wytoczonych na wale. Prędkości obwodowe wału ze względu na siłę odśrodkową powinny być większe niż 6 m/s. Uszczelnienie odrzutnikowe nie chroni łożyska przed dostępem zanieczyszczeń i wilgoci. -
Falowniki sklep »
Uszczelnienie łożysk przed dostępem ciał obcych (kurzu, wilgoci itp. ) jest znacznie łatwiejsze przy użyciu smarów stałych, dobrze przylegających do opraw i wału. Najlepiej do łożysk silników nadaje się smar oznaczony symbolem, produkowany na mydłach sodowo-potasowych i odznaczający się dobrymi właściwościami ochronnymi przed korozją nawet przy długich przerwach w pracy. Ma on następujące cechy: temperaturę kropienia nie przekraczającą 120 °C, temperaturę pracy od —30 do +70 °C, najwyższą dopuszczalną krótkotrwałą temperaturę pracy 90 °C. Do wyższych temperatur roboczych stosuje się smar ŁT3 produkowany na mydłach sodowych, którego temperatura robocza wynosi od 70 do 130 °C, który jednak w temperaturach niższych ma konsystencję zbyt twardą.
Data dodania: 07 11 2014 · szczegóły wpisu » -
Tabliczki znamionowe »
Wielkości charakteryzujące łożysko. Dla zapewnienia prawidłowej pracy łożysk tocznych konieczna jest przy ich doborze analiza warunków pracy i wymagań, które stawia się danemu silnikowi, a często nawet urządzeniu napędzającemu.
Data dodania: 07 11 2014 · szczegóły wpisu »
Podstawowymi wielkościami charakteryzującymi zdolność łożyska do trwałego przenoszenia obciążeń przy określonej prędkości obrotowej jest nośność dynamiczna C oraz trwałość L. Trwałość łożyska jest to liczba milionów obrotów, które może wykonać łożysko do chwili ukazania się na powierzchniach tocznych pierwszych oznak zmęczenia.
Nośność dynamiczna łożyska jest to obciążenie wyrażone w kilogramach, przy którym trwałość łożyska równa się jednemu milionowi obrotów. -
Opisy grawerowane »
W niektórych silnikach mocy ułamkowej, zwłaszcza w silnikach napędzających paskiem urządzenia gospodarstwa domowego, mogą występować zmienne siły osiowe działające na łożysko i będące przyczyną hałasów. Zapobiegać temu można przez stosowanie specjalnych stalowych przekładek, między którymi umieszcza się warstwę korka. Liczba stalowych przekładek powinna zapewniać optymalny luz osiowy wirnika w łożyskach (około 0, 25 mm), gdyż zbyt mały luz powoduje wzrost strat wskutek tarcia w silniku, natomiast za duży luz jest przyczyną hałaśliwej pracy silnika.
Data dodania: 07 11 2014 · szczegóły wpisu » -
Karuzela dla koni »
Nie wyważony wirnik silnika podczas biegu powoduje bardzo niepożądane i szkodliwe drgania wywołane siłami odśrodkowymi wirujących mas, których środki ciężkości nie leżą w osi obrotów wirnika. Przyczyną przesunięcia środka ciężkości wirnika z jego osi geometrycznej są wiertarka ręczna o prędkości n = 15000 obr/min przy niewyważeniu właściwym.
Data dodania: 07 11 2014 · szczegóły wpisu »
Założenie takie jest zgodne z prawem podobieństwa w mechanice.
W stosowanych obecnie wyważarkach najczęściej korzysta się z metody pomiarowej: stroboskopowej, oscyloskopowej lub watomierzowej. Szczególnie metoda watomierzowa ze względu na prostotę układu i łatwość pomiaru znajduje coraz większe zastosowanie. Inne metody wymagają dodatkowo układów filtrujących do toru sygnału niewyważenia oraz układów elektrycznych w celu wskazania miejsca niewyważenia. -
Falowniki Lenze »
Komutatory mają dużą wytrzymałość na rozrywanie, stosować więc je można szczególnie do silników o dużych prędkościach obrotowych. W razie uszkodzenia lub zwarcia poszczególnych działek komutatory te można naprawiać, w przeciwieństwie do komutatorów prasowanych.
Data dodania: 07 11 2014 · szczegóły wpisu »
Najważniejszym elementem komutatora jest wycinek miedziany, którego kształt i wymiary zależą od wymagań konstrukcyjnych oraz od technologii wykonania komutatora. Tak zwany jaskółczy ogon wycinka komutatora może być wykonywany w różny sposób. Zwykle w większych komutatorach płaszczyzny jaskółczych ogonów są toczone. Toczenie odbywa się po złożeniu wycinków miedzianych i przekładek izolacyjnych oraz wciśnięciu ich w specjalny pierścień. Przy obróbce toczeniem należy zwrócić szczególną uwagę na drobne wiórki (igiełki), które mogą być wgniecione do izolacji mikanitowej i spowodować zwarcia między wycinkowe. -
Falowniki Lenze »
W silnikach komutatorowych są stosowane na ogół dwa typy trzymadeł szczotkowych: typ rurkowy, stosowany bardzo często ze względu na prostą budowę oraz typ mostkowy, stosowany znacznie rzadziej, zwykle w przypadkach wymagających przesuwania szczotek na komutatorze.
Data dodania: 07 11 2014 · szczegóły wpisu »
Przekrój linki i średnica żyłek miedzianych, z których jest linka spleciona, zależą od maksymalnego dozwolonego prądu przechodzącego przez szczotkę.
Obsada szczotkowa, zwłaszcza jej część wewnętrzna, w której porusza się szczotka, powinna być wykonana z dużą dokładnością, gdyż nawet najmniejsze przekroczenie dopuszczalnego luzu szczotki zwiększa hałaśliwość pracy silnika. Należy zatem dążyć do tego, ażeby luz między oprawą a szczotką nie był większy niż 0, 1 mm, zwłaszcza w silnikach o dużych prędkościach obrotowych. -
Falowniki LG »
W maszynach elektrycznych mogą powstawać zakłócenia zarówno wielkiej, jak i małej częstotliwości. Przyczyną powstawania zakłóceń wielkiej częstotliwości jest iskrzenie między szczotką a komutatorem, które przede wszystkim spowodowane jest: wadliwą konstrukcją, wadliwym wykonaniem lub złą konserwacją.
Data dodania: 07 11 2014 · szczegóły wpisu »
Iskrzenie spowodowane wadliwym wykonaniem lub złą konserwacją ma charakter zmienny, może więc być szczególnie niebezpieczne i powodować trudności w doborze filtru.
Przyczyną powstawania zakłóceń małej częstotliwości jest komutator. W przypadku silników komutatorowych prądu zmiennego otrzymujemy w podstawowej fali 50 Hz również składową zmienną o częstotliwości odpowiadającej liczbie wycinków komutatora oraz jego prędkości obrotowej. -
Motoreduktory »
Najodpowiedniejsze pojemności kondensatorów i indukcyjności dławików można ustalić jedynie przy pomocy prób. Ze względu na niebezpieczeństwo porażenia układy przeciwzakłóceniowe dołączone do sieci prądu zmiennego powinny łączyć się z kadłubem silnika jedynie za pośrednictwem tzw. kondensatorów ochronnych.
Data dodania: 07 11 2014 · szczegóły wpisu »
Dla zapewnienia największej skuteczności układów przeciwzakłóceniowych należy je umieszczać jak najbliżej silnika, a nawet w miarę możliwości wbudować do wnętrza. W szczególności przewody łączące kondensatory ze szczotkami maszyn elektrycznych powinny być jak najkrótsze, nie przekraczające 30 Ohm. -
Sklep falowniki Lenze »
Teoretycznie biorąc silniki mogą być projektowane na dowolne prędkości obrotowe, w praktyce jednak rzadko spotyka się silniki mocy ułamkowej pracujące z prędkością mniejszą niż 1000... 2000 obr/min lub większą niż 20 000 obr/min. Większość silników indukcyjnych wykonywana jest o dwóch i czterech biegunach, a silników komutatorowych — o prędkościach obrotowych 5000... 12000 obr/min.
Data dodania: 07 11 2014 · szczegóły wpisu »
Wiele urządzeń, zwłaszcza napędzanych silnikami komutatorowymi, wymaga małych prędkości obrotowych, tak że konieczne jest stosowanie przekładni zmniejszających je. Najczęściej są stosowane przekładnie pasowe albo zębate. Przekładnie paso-we zajmują dużo miejsca, ponadto zakres ich jest mały i wynosi zwykle nie więcej niż 7:1.
W urządzeniach gospodarstwa domowego, takich jak lodówki sprężarkowe, pewne typy pralek itp., silnik napędza maszynę roboczą za pośrednictwem pasa, zwykle klinowego. -
Napędy prądu stałego »
Sposób doprowadzenia prądu do uzwojenia zależy od wielkości silnika oraz od jego przeznaczenia. Silniki małe pracujące nierozłącznie z urządzeniem bardzo często mają doprowadzenie prądu, np. z wyłącznika wprost do uzwojenia silnika, z pominięciem tabliczki zaciskowej. Sposób taki spotyka się również i w większych silnikach, nie powinien on być jednak zalecany, ponieważ nie jest dogodny dla większości użytkowników.
Data dodania: 07 11 2014 · szczegóły wpisu »
W małych silnikach komutatorowych stosuje się tabliczki zaciskowe typu kostkowego, zajmujące bardzo mało miejsca. Kostki takie mogą być umieszczone w łapach silnika. Wszystkie sworznie i nakrętki, przez które przepływa prąd należy wykonywać z mosiądzu lub miedzi. Stosowanie innych zastępczych materiałów przy tak małych wymiarach jest niewskazane. Kabelki doprowadzające prąd do uzwojenia powinny mieć na końcach wlutowane końcówki, ażeby zapewnić dobry styk z nakrętką i sworzniem. -
Falowniki »
Do niedawna kondensatory elektrolityczne były tylko prądu stałego. Składały się one wówczas z dwóch okładzin: dodatniej i ujemnej, wykonanych z folii aluminiowej. Między okładzinami znajduje się taśma papieru higroskopijnego nasycona elektrolitem. Na po papier higroskopijny nasycony elektrolitem wierzchni folii okładziny dodatniej wytwarzana jest bardzo cienka warstewka tlenku, dzięki której znacznie wzrasta pojemność kondensatora. Warstewka ta ma właściwości dielektryczne jednokierunkowe i dlatego kondensatory tego typu nadawać się mogą tylko do prądu stałego.
Data dodania: 07 11 2014 · szczegóły wpisu »